Kommunikation & Marknadsföring

Kommunikation & Marknadsföring

Din röst. Dina ord. Din berättelse.

Har du tänkt på att allt vi säger och allt vi gör kommunicerar något?

Det finns inget mer personligt än rösten. Din röst. Dina ord. Din berättelse.

Det är liksom den du är. Rösten är också vårt naturligaste sätt att kommunicera. Det är därför poddar är så fantastiskt!

I podden skapar vi det personliga samtalet och där får jag som lyssnare möta dig som berättare. Din röst i mitt öra. Ofiltrerat, nära och äkta. Enkelt men ändå perfekt. Det blir inte bättre än så. I vårt erbjudande så är vår podd en viktig del för att vi ska kunna attrahera fler personer till er verksamhet.

Vi kan människor och vi kan employer branding

Vi kan människor och vi kan employer branding

Vi har skapat en ny bransch, vi är en People Agency, vi hjälper människor att hitta rätt plats, och företag att växa. För att lyckas med detta så tror vi på att bli mer personliga, ni som bolag måste visa vilka ni är bakom ert varumärke. På så sätt uppstår attraktion mellan en potentiell medarbetare och en framtida arbetsgivare. Vårt fokus är att hjälpa er att sprida ert arbetsgivarvarumärke i samband med rekrytering - genom vår podcast!

Vad kan ni som företag använda podden till;

Rekryterings poddar

  • Ingår i alla våra rekryteringsprocesser. Du som rekryterande chef får möjlighet att berätta om dig själv och din bakgrund, beskriva ert bolag, värderingar samt ge en mer målande och ärlig bild av rollen som ni söker.

Kommunikation om ert företag

Externt:

  • Material för era säljare att skicka till kunder.
  • Företagspresentation på er hemsidan.
  • Löpande employer brand arbete – Här har vi massa ideer och förslag på hur ni kan jobba med att attrahera kommande kompetens till att vilja jobba hos just er. Det är viktigt att inte bara synliggöra sitt arbetsgivarvarumärke i samband med rekrytering – rätt och löpande kommunikation är ett vinnande koncept för att attrahera kompetens över tid.

Internt;

  • Istället för att alla medarbetare måste ha tillgång till en dator och läsa information så spelar ni in en podd och låter alla lyssna på er information. Detta genererar tydligare budskap med en personligare känsla tillsammans med att skapa intresse och engagemang för det ni vill förmedla.
  • On- boarding, låt alla nyanställda ta del av er VD:s egen beskrivning av företagets värderingar och förväntningar som gäller hos just er.

Podcast

Podcast

Vill du veta mer om hur en podcast går till och hur ni som bolag kan visa vilka ni är bakom ert varumärke?