Därför är du viktig
Är du en passionerad digital marknadsförare med expertis inom SEM som kan ta våra kunders datadrivna Google-annonsering till nästa nivå? Då vill vi träffa dig.
Det här är Adgrabber
Digitalbyrå, mediabyrå eller digital marknadsföringsbyrå - listan på benämningar kan göras lång. Men vi skulle säga att Adgrabber är en fullservicebyrå som skapar kostnadseffektiv marknadsföring med mätbart affärsvärde.
Hos oss hittar finns medierådgivare och specialister inom strategi, medieköp och produktion. Dessutom har vi olika partners som specialiserar sig inom många fler områden. Med ett heltäckande kunderbjudande inom marknadsföring hjälper vi våra kunder oavsett var i världen de befinner sig. Vi startade 2018 i Jönköping och expanderade kort därefter till Stockholm.
Vår kultur
Här blir du en del av ett drivet, nyfiket och prestigelöst team. Vi tror på helhetsgrepp inom marknadsföring och jobbar nära våra kunder för att skapa strategier som faktiskt gör skillnad.
Vår arbetsplats präglas av expertis, värme och en kultur där vi utmanar både oss själva och våra kunder för att nå bästa möjliga resultat. En kultur där vi kombinerar strategi med kreativitet – och där vi bryr oss om varandra. En byrå som är på en spännande tillväxtresa och där vi hela tiden tänker framåt.
Fokus i din roll
Som SEM-specialist på Adgrabber kommer du att arbeta med att utveckla, genomföra och optimera PPC-strategier, med fokus på Google Ads och tillhörande plattformar. Du har minst tre års erfarenhet av att jobba som konsult i en liknande roll eller som specialist från kundsidan. I rollen får du ansvar för att stötta våra kunder genom alla delar av samarbetet, från strategisk rådgivning och analys till slutleverans och rapportering.
Om vi får önska
- Du har bevisad erfarenhet med ansvar för daglig hantering och optimering av kampanjer i Google Ads och YouTube med fokus på affärsstrategi, kampanjuppsättning, optimering, analys, A/B-tester, annonsproduktion och rapportering.
- Du tar ansvar för att förstå och översätta en kunds affärsmål till en digital marknadsföringsstrategi inklusive analys och mätbara KPI:er.
- Du har starka organisatoriska- och prioriteringsfärdigheter för att hantera flera arbetsförfrågningar och projekt samtidigt.
- Du har utmärkta analytiska färdigheter och ett datadrivet mindset.
- Du är nyfiken på att hitta och hålla dig uppdaterad gällande nya branschteknologier och verktyg, för att säkerställa att nya möjligheter testas och implementeras för våra kunder.
- Du är en lagspelare som bidrar med idéer och feedback.
- Behärskar Excel (pivot-tabeller, vlookups och allmän datahantering).
- Är en stark kommunikatör och presentatör på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Ett måste för rollen
- Minst tre års erfarenhet i en roll inom SEM, med bevisad framgång både på operativ nivå och strategisk budgetallokering och planering.
- Fullständig certifiering för Google Ads och Google Analytics.
- Flytande svenska och engelska kommunikationsfärdigheter (tal och skrift).
- Hög förståelse och erfarenhet av Google Ads, GA4, Google Tag Manager, Google Looker Studio och Google Sheets.
Vi blir extra glada
- Om du har kunskap och erfarenhet inom tekniska områden som programmering (t.ex. JavaScript, Python, PHP) och AdWords-script.
- Om du har kunskap och erfarenhet inom andra digitala områden (SEO, CRO/UX, Meta Ads, Programmatic, Dataanalys i andra plattformar såsom Matomo, Piwik mfl.).
- Om du har hög förståelse och erfarenhet av Supermetrics.
Låter det som en match? Hör av dig! Vi ser fram emot att lära känna dig.
Bra att veta
- Tillsvidareanställning, heltid.
- Placering i Stockholm.
- Visa ditt intresse snarast.
- Har du frågor? Kontakta Adgrabbers byråchef Robin Thyselius på robin@adgrabber.io eller 070-415 34 99.